Niels Bijvoet beschrijft in zijn artikel op Frankwatching de drie basis ingrediënten van merkcommunicatie.

Een van de beschreven ingrediënten is: ‘Knock-out geslagen worden door interne ideeëndoders’. Een creatief proces begint met grootse ideeën, veel creativiteit, veel lef en veel gekke schetsen. Dit proces leidt vaak tot een kleine communicatie of marketing uitwerking of het is de start van een nieuw merk. Toch wordt dit proces vaak vroeg verstoord doordat er ‘ideeëndoders’ aan tafel schuiven. Ideeëndoders zijn acties of uitspraken van mensen die een groot effect hebben. Vaak zorgt dit ervoor dat het creatieve proces al in een vroeg stadium wordt afgekapt.

Iedereen is wel eens een ideeëndoder. Dit blijkt wel uit het feit dat we tijdens een overleg 70% van de tijd bezig zijn met het leveren van kritiek. Dit resulteert vaak in een mindere communicatie en grote teleurstelling. Maar gelukkig zijn er genoeg manieren om ideeëndoders te voorkomen. Wil je weten wat je kunt doen om ideeëndoders te voorkomen of ben je benieuwd naar de andere twee ingrediënten? Lees dan het het volledige artikel hier.