"Not food for thought, but a feed for thought - infinity scroll style"
- Jim van Hekke, Designer On/Offline
The Rebyl Nijmegen
Last week in Nijmegen, “The Walk of the World,” aka the “Vierdaagse,” was in full swing, and so is the construction for one of the most exciting new Marriott Tribute Portfolio, hotels, “The Rebyl.”Situated in a building formerly used as a girl’s school, the building will be an embracing and utopic place once again. Through […]
For Stichting SMAAK, we recently made this infographic containing the results of the “Creatieve Knuffel Voor Jou ” projects from 2020 and 2022. With this infographic, our results are clear at one glance.
Last week three of us were in Barcelona to visit the building site of LabTwentyTwo, a Tribute Portfolio Hotel by Marriott, for which we are responsible branding-wise. In this stage of the branding process, we take care of the entire signing/wayfinding of the hotel. We design all the signs, from bathroom icons to the big […]
As we have stated before, we find art very important here at Biezonder, and when this can go hand in hand with a good cause, we can’t imagine anything better. In recent weeks, we have been busy with the project “Een Creatieve Knuffel voor Jou” of the Smaak Foundation. Stichting Smaak combats loneliness among the elderly […]
We celebrate good things! This week Hotel The Den, an Odyssey Hotel won the Entree Award for the best new hotel with 50+ rooms. The jury of the Entree Magazine Awards says: For nominations in this category, the jury uses various criteria to determine whether the hotel concept is well executed, both front and back, […]
As we have stated before, we at Biezonder highly value art!We don’t only want to use art in our brand plans, but we also work closely with actual artists; three of the people at our office went to art school.With all that knowledge, we can ensure an authentic creative quality to our branding and just […]
Reading: Specialisation does not benefit creativity
Welcome to the Reading Club’s September edition. We started the Reading Club by Biezonder because we like to discuss articles relevant to our trade, and we strive to discuss at least one text each month. What we are reading: Specialisatiedrang komt creativiteit niet ten goede, integendeel. In which Maarten Bakker argues that creative specialists must leave their shelters […]
It is extraordinary to see a brand we created come to life, from the exterior signing to the stationary to the interior based on our brand. Such is the case for The Den ‘s-Hertogenbosch, a hotel and restaurant directly located next to the Paleisbrug. This bridge connects the picturesque, historic city center and the modern […]
For this impressive 1920s building, we developed an integrated brand story incorporating all the historical elements, the former function of the building, and the location at the Vierdaagse Plein, on the edge of the center of Nijmegen, creating a unique story to bring the former girls’ school back to life. We honor all the fearless […]
Twenty years ago, our Biezonder journey started! We are so grateful and happy for all the brands and stories we got to make and look forward to telling stories and making brand power for the following 20 years. Building a brand is about creating a new competitive space. Or about finding the blue ocean. We […]
Een honingbij met een ‘rugzakje’! Tegenwoordig sterven bijen langzaam uit, wat serieuze gevolgen heeft. Bijen zijn namelijk cruciaal voor de bestuiving en zorgen voor maar liefst een derde van de wereldwijde voedselvoorziening. Aangezien niemand precies weet waardoor het uitsterven komt, is er een project opgestart om dit probleem serieus aan te pakken: The Global Initiative […]
Do you long for simpler times. When websites were mazes with flashing texts and funny looking cursors? “People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually from a non-linear, non-subjective viewpoint – it’s more like a big ball of wibbly wobbly… time-y wimey… stuff.” – The Tenth Doctor
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.