Good old fashioned direct mail effectief inzetbaar voor precision marketing

Home / Nieuws / Good old fashioned direct mail effectief inzetbaar voor precision marketing

Good old fashioned direct mail effectief inzetbaar voor precision marketing

Afgelopen week en binnen één week tijd, in een hoog tempo en met aanhoudende tropische temperaturen,  samen met SVA Automatenservice een good old fashioned direct mail ontwikkeld.

“Print speelt nog steeds een onmisbare rol in de communicatiemix – sterker nog: direct mail maakt een comeback als zeer effectieve vorm van ‘Precision Marketing’. Om op die trend in te kunnen spelen moet je over meer dan alleen naam- en adresgegevens beschikken. Om gericht en effectief te kunnen communiceren, moet je kunnen voorspellen welke klant(-categorie) vrijwel zeker een bepaald product of een dienst zal afnemen als je ze op het juiste moment benadert.

Uit Amerikaans onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat de respons op een e-mail 0,12 procent bedraagt, terwijl een direct mail in de brievenbus op 4,4 procent mag rekenen. De combinatie van print met andere (digitale) kanalen, zoals persoonlijke landingspagina’s en mobiele marketing, levert nog betere responscijfers en een hogere conversie op. De Britse Direct Marketing Association (DMA) concludeert op basis van recent onderzoek dat zo’n 70 procent van alle marketeers direct marketing inzet vanwege de bewezen effectiviteit van persoonlijk geadresseerd drukwerk. De belangrijkste redenen om niet aan direct marketing te doen blijken de kosten en het gebrek aan data.” Bron: Werktrends.nl

Recent Posts
Meer weten?

Neem contact met ons op of kom gewoon langs voor een lekker kopje koffie!

Not readable? Change text. captcha txt